Apua!
Menetelmäopintoihini kuuluu kyselyn tai haastattelun laatiminen, joka tietysti vaatii taustatietojen keräämistä. Lähdin ihan ePerusteista katsomaan mitä ammattikoulun talotekniikan opiskelijoiden opetukseen kuuluu. Valinnaisista opinnoista löysin yritystoiminnan suunnittelu -kurssin. Lupaavaa. Mutta mitään mainintaa asiakaspalvelusta ei kyseisen kurssin kohdalla ollut! Kiitettävän kyllä saa, kun osaa täyttää itse firman perustamista varten tarvittavat kaavakkeet ja itsenäisesti etsiä firmalleen kirjanpitäjän.
Että sillälailla. Mihinkäs tässä nyt sitten etenisi. Opetetaanko asiakaspalvelua vain baarimikoille ja merkonomeille. Mihinkäs talkkari ja leipuri sitä nyt tarvitsisikaan...
Oletko sinä, tai onko joku siinä kuuloetäisyydellä ammattikoulussa? Opiskelijana tai opettajana? Käsitelläänkö teillä koulussa asiakaspalvelua edes puolella lauseella opetuksessa? Siis saanko näistä virallisista aineistoista väärän käsityksen ja koulussa opettajan lauseet alkavat sanoilla: Asiakkaasi arvostaa.. Asiakkaan näkökulmasta... Tulet toimeen asiakkaan kanssa parhaiten...
Arvelen kuitenkin positiivisesti, että vaikka tekniikka ja tietotaito korostuvat noissa virallisissa määrityksissä, piilee siellä jossain myös asiakaspalvelu. Mutta miten se ilmenee?
No ehkäpä palaan tuonne internetin ihmeelliseen maailmaan ja etsin vaikkapa jonkin tutkimuksen aiheesta.
Tai pidän tauon ja käyn ihailemassa tomaatteja kasvihuoneessa.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kysy ja kommentoi!